052-4423268
לגיוס עובדים וייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם

 

 

חברות השמה מומלצות בכל תחום

  1. דף הבית
  2. בלוג הגיוס שלנו
  3. בלוג משאבי אנוש
  4. חברות השמה מומלצות בכל תחום
משרות מצויר

המשאב האנושי שלנו הוא יקר מאוד וחשוב שנפקיד את הזמן היקר שלנו ואת איכות כח אדם בידי ספקים אשר מבינים את הצרכים שלנו כארגון וכמקצועניים בתחומינו

 

מדוע חשוב לבחור חברת השמה

אם משלמים על בסיס הצלחה אז מדוע צריך לבחור חברת השמה? עובדים עם הרבה חברות ונשארים עם מי שמצליחה להביא תוצאות. בסופו של דבר זהו האינטרס של חברת ההשמה לספק לנו עובדים איכותיים כי היא מתוגמלת על בסיס הצלחה. את המשפט הנ”ל שמעתי ממגייסות ומנהלות משאבי אנוש רבות שהחתימו חברות השמה ועבדו בצורה הזו – אפשרי אך לשיטה הזו יש חסרונות רבים:

1.זמן – כשעובדים עם חברת השמה לא מקצועית היא מעבירה לכם קורות חיים לא רלוונטיים

2.דיסקרטיות – חברות השמה מקצועיות יודעות לשמור על הדיסקרטיות של של הארגון שלכם ולא לחשוף את שמו כאשר אתם מבצעים גיוס רגיש. נתקלתי לא מעט פעמים במקרים שבהם חברות השמה “שרפו” ארגון או מועמד בחשיפת אנונימיות אשר יצרה סיטואציות לא נעימות בין עובד לארגון

3.מיתוג החברה – חברות ההשמה פועלות בשם הארגן שלכם מציגות אותו למועמדים ומשווקות אתכם. האם הייתם מעוניינים שספק שאינכם סומכים עליו יהיה מקור המיתוג שלכם בחוץ?

4.אמינות – חישבו על סוכן נדל”ן שנמצא בין הפטיש לסדן ומייצג גם את הקונה וגם את המוכר. כך גם חברת ההשמה. היא מייצגת גם את המועמד וגם את החברה. לא פעם נתקלתי בחברות השמה אשר ניצלו את הידע שלהם על הארגון בשביל להכין מועמדים ו”להשחיל” אותם לעבודה בשביל לגזור קופון. נכון שלרוב אם המועמדים לא טובים הארגון מזהה את זה לאחר מכן ולרוב ישחרר אותם, אך הנזק בדמות הכשרה והשקעה בתהליך ומיתוג לא טוב של המעסיק כבר נוצר

5.מקצועיות – כאשר עובדים עם חברות השמה המבינות בתחומן הן יודעות להביא לכן המגייסות כח אדם מקצועי, מה שממתג אתכן בתוך הארגון כמקצועיות. על היבט ההתמחות בתחום ההשמה אפרט בהמשך המאמר

התמחות בגיוס של חברות השמה

עד כה, הבנו מדוע חשוב לבחור חברת השמה שאתם סומכים עליה ולבסס קשר אישי ומקצועי. בחלק הבא, אסביר מהן ההתמחויות הנפוצות בתחום ההשמה.

 

התמחות בגיוס טכנולוגי

חברות השמה והד האנטרים אשר מבינים, חיים ונושמים טכנולוגיה. ניתן למצוא מגייסות בחברות הללו שעשו בעברן קורסים קצרים בתכנות, QA וכו’ והחליטו שלעבוד במקצוע זה לא בשבילן, אך כן ניצלו את ההבנה המקצועית שלהן בכדי לעשות הסבה לתחום הגיוס. תחום זה נחשב לדובדבן שבקצפת בתחום הגיוס ולכן מגייסים רבים שמתחילים במשרות יותר “פשוטות” רוצים ללמוד איך לגייס טכנולוגיה ולהתקדם מקצועית.

מה חשוב לדעת כשבוחרים ספק שייגיס לכם טכנולוגיה? בידקו לאילו משרות הוא/היא גייסו בעבר ולאילו סוגי ארגונים. מגייס טכנולוגי איכותי לא צריך לדעת שפות תכנות או QA, הוא כן צריך להבין את המושגים והעולם המקצועי על מנת לתקשר עם המועמדים, לשאול אותם את השאלות הנכונות ולהצליח לדבר בשפה שלהם.

 

התמחות בגיוס מרקטינג (שיווק דיגיטלי)

מגייסים בתחום השיווק הדיגיטאלי הם לרוב כאלו שעבדו בעבר בארגוני ADTECH או חברות שבהן עולם השיווק תפס נפח נרחב מפעילות החברה. מכיוון שעולם זה הוא מורכב מאוד ברמה המקצועית, גם כאן, המגייסים אינם צריכים לדעת להרים קמפיין בפייסבוק בעצמם (למרות שזה יתרון מקצועי להבין את התהליך), אבל הם כן חייבים להכיר את מושגי היסוד כגון: PPC, אפיליאציה (Affilate), מדיה באייר (Media buyer, קניין מדיה), RTB וכו’.

מה חשוב לדעת כשבוחרים ספק שייגיס לכם משרות דיגיטל? דמיינו שאתם ארגון מבקשים מישהו עם ניסיון בהרמת קמפיינים בטאבולה – מגייס לא מקצועי ישאל את המועמד: “האם עבדת עם טאבולה וכמה זמן”. מגייס מקצועי ייכנס פנימה וישאל שאלות כמו: “תן לי דוגמא לקמפיין A/B Testing מוצלח שעשית?”. תחשבו כמה כיף וגם יעיל לקבל סיכום ראיון טלפוני מחברת השמה שיודעת בדיוק מה שאתם צריכים.

 

התמחות בגיוס בכירים ומשרות הנהלה

חשוב לעשות הפרדה והבחנה בין גיוס ואיתור דירקטורים, יו”ר וכו’ לבין משרות בכירות. בחלק זה אדבר על גיוס ואיתור של משרות מנכ”ל, משנה למנכ”ל, סמנכ”ל שיווק, טכנולוגיה, פיתוח עסקי, משאבי אנוש, מכירות, יועץ משפטי בכיר וכו’. במשרות אלו מתבססים על קשרים אישיים, ליווי אישי של מועמדים והבנה מקצועית בעולם העסקי הבכיר. ניתן למצוא מנהלות משאבי אנוש בכירות לשעבר או מנהלים בכירים שעשו הסבה ומשתמשים בקשרים האישיים שלהם לצורך איתור מועמדים.

מה חשוב לדעת כשבוחרים ספק שייגיס לכם משרות בכירות? לפני הקשרים האישיים וציד המועמדים, חשוב להבין שצריך לעבוד עם חברות שיש להן גישה מעולה לאנשים והמון סבלנות. ישנם תהליכים שלוקחים חודשים רבים ולכן חשוב שחברת ההשמה תדע ללוות את המועמד, לתקשר עמו במהלך הדרך וגם לשמש כמעין מתווך בעסקה על מנת לקרב בין הצדדים.

 

גיוס למשרות שירות ומכירות

לאנשי מכירות יש שפה משלהם. לרוב, הם מקבלים 3-4 ואפילו יותר הצעות עבודה ביום אחד. חשוב להפריד בין משרות בכירות בתחום המכירות כמו איש מכירות בינלאומי דובר שפות שיש לו ניסיון בעבודה מול השוק העסקי לבין משרות שטח ומוקדים טלפונים. מי שלא יודע לשווק להם את המשרה, החברה, מודל התמריצים וכו’ יתקשה לעמוד בקצב. מדובר לרוב במשרה התחלתית עבור מגייסים בחברות השמה ועובדים עליה מגייסים שרק סיימו תואר או אנשי מכירות שעשו השמה לגיוס.

מה חשוב לדעת כשבוחרים חברת השמה לגיוס אנשי שירות ומכירות? חברה שמתמחה במוקדים או משרות שטח לרוב תחזיק מגייסים שעבדו במשרות כאלו בעבר. עבור משרות בכירות בתחום המכירות מומלץ להתייחס כגיוס בכירים לכל דבר, שכן תהליך הגיוס הוא מורכב יותר ודורש ניסיון מקצועי רחב גם מהמגייס שצריך לדעת לאתר מועמדים וגם מהמועמד עצמו שכן יש צורך לרוב בהתמחות בתעשייה מסוימת, קשרים וכו’.

 

גיוס למשרות כספים

בתחום הכספים ישנם הרבה תחומים ותחומי התמחות. לרוב לא תמצאו (למרות שקיים) אנשי כספים שעשו הסבה לתחום הגיוס. מה שכן ניתן למצוא – מגייסות שעבדו בארגוני הביג 4, במשרדי רו”ח גדולים או בחברות ייעוץ בתחום הכספים.

מה חשוב לדעת כשבוחרים חברת השמה לגיוס אנשי כספים? אי אפשר לגייס לתחום הכספים מבלי להכיר את תפקידי הליבה של התחום כגון: חשב, חשב/ת שכר, הנה”ח+סוג וכו’. בדקו האם החברה גייסה למשרות אלו ולאילו ארגונים.

 

לסיכום

כפי שקראתם במאמר, חשוב מאוד לוודא שאתם בוחרים את אנשי המקצוע הטובים ביותר עבורכם. במידה ואתם מגייסים למקצועות מגוונים ישנן חברות המספקות ענפים של גיוס ומביאות לכם מועמדים בתחומים מגוונים. חשוב לוודא שאתם עובדים מול חברה שלא רואה רק כסף, אלא את טובת הארגון שלכם וטובת המועמד

 

על הכותב

רועי ברק הוא הבעלים של חברת ההשמה RecruitX וקבוצת ברק. יועץ עסקי התחום הניהול והגיוס ומספק שירותי השמה בתחומים מגוונים לפי התמחות.

רוצים שנסייע לכם בגיוס עובדים? השאירו פרטים בתחתית העמוד ונשמח לסייע.

 

אולי יעניין אותך גם: