052-4423268
לגיוס עובדים וייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם

 

 

מה ההבדל בין השמה לכח אדם

  1. דף הבית
  2. בלוג הגיוס שלנו
  3. בלוג משאבי אנוש
  4. מה ההבדל בין השמה לכח אדם
גיוס עובדים

חברת כח אדם – אאוטסורס

חברות כוח-אדם או בשמן השני חברות אאוטסורס מעסיקות עובדים. הן המעסיק הישיר של העובד והוא מקבל מהן את שכרו והתנאים הסוציאליים שלו. חברות מסוג זה עובדות לרוב בשני מודלים נפוצים:

מודל עובדי קבלן

נפוץ לרוב בתחום הניקיון והאבטחה (אבל לא רק) שבו יש תחלופה רבה של עובדים בשילוב שכר ותנאים סוציאליים נמוכים. הקבלן מעסיק ישירות את העובדים אך הוא אינו הבוס שלהם בפועל. עובד הקבלן מגיע למקום עבודה ומקבל הנחיות מגורם אחראי בחברה אליה הוא הגיע. במידה והארגון אינו מרוצה לעובד הקבלן או שמעוניין להחליפו הוא פונה לחברת הקבלן והיא מטפלת בנושא. הארגון מספק הנחיות מקצועיות בלבד לעובד ואינו מתעסק כלל בשכר, תנאים וכו’ של העובד.

מודל אאוטסורס (OUTSOURCE) עבור פרוייקט

במודל זה לעיתים העובדים יושבים אצל לקוח הקצה, עובדים מהבית או עובדים ממשרדי הקבלן עצמו. הארגון שוכר את שירותי העובדים דרך הקבלן לפי בנק שעות, תקופה זמן מסוימת וכו’ לצורך ביצוע פרויקט מסוים ולעיתים גם לטווח ארוך שיכול לקחת חודשים או מעל שנה. גם במודל זה כמו במודל קבלן המעסיק הישיר הוא הקבלן והארגון מנהל מקצועית את העובד. במודל זה לעיתים שוכרים גם צוות ניהול ולכן ישנם מבנים מורכבים יותר. נפוץ מאוד בתחומי הטכנולוגיה שבהם “שוכרים” מתכנת או צוות עבור פרויקט כהחלטה אסטרטגית או כהשלמה לתפקיד ספציפי שלא מצליחים לגייס.

חברת השמה, הד האנטינג

חברות השמה הנקראות גם הד-האנטר, ציידי ראשים ואיתור עובדים הן חברות אשר עובדות במודל שונה לחלוטין מכח אדם. חברת ההשמה מאתרת עבור לקוח הקצה שלה עובדים ומקבלת תשלום בעבור איתור עובד. החברה משמשת כמעין מתווכת אשר מאתרת את העובד הרלוונטי ומקרבת בין הצדדים עד לסגירת חוזה העסקה. מזכיר מאוד תיווך בתחום הנדל”ן. חברת ההשמה משתמשת במאגרי המועמדים שלה ובעובדה כי מי שמחפש עבודה דיסקרטית לרוב לא יפנה ישירות למעסיקים. חברות ההשמה אינן מעסיקות את העובד באופן ישיר והן מקבלות לרוב תשלום חד-פעמי על ביצוע השמה מוצלחת לאחר תקופת אחריות המוסכמת מראש בין הצדדים.

על הכותב

רועי ברק הוא המייסד והמנכ”ל של חברת ההשמה הטכנולוגית RecruitX ומייסד חברת הייעוץ העסקי ברק. רועי סייע לארגונים רבים בגיוס עובדים במגוון רחב של תחומים.

רוצים שנסייע לכם בגיוס עובדים? השאירו פרטים ונשמח לסייע.

אולי יעניין אותך גם: