052-4423268
לגיוס עובדים וייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם

 

 

כיצד למצוא עבודה באמצעות לינקדין

  1. דף הבית
  2. בלוג הגיוס שלנו
  3. בלוג למחפשי עבודה
  4. כיצד למצוא עבודה באמצעות לינקדין
לוגו לינקדין

לינקאדין הוא אחד הכלים המובילים כיום למציאת עבודה. במאמר אנו נספק כלים לבנייה של חשבון לינקדין ונספק טיפים לחיפוש עבודה באמצעות הפלטפורמה

מה ניתן לעשות באמצעות לינקדין ולמי זה מתאים?

לינקדין מאפשר חיפוש עבודה, מציאת קישורים עסקיים, לידים למכירות, פיתוח שיתוף פעולה עסקי ושיתוף מידע. במאמר זה נדון בלינקדין כפלטפורמה שיכולה לסייע למחפשי עבודה במציאת התפקיד הבא שלהם. לינקדין מתאים לכולם וכל אחד יכול לפתוח חשבון, אך במקצועות מסוימים הלינקדין מהווה יתרון למחפשי עבודה. אם אתם מתכנתים, מנהלים בכירים, אנשי שיווק, כספים, מהנדסים וכו’ הלינקדין הוא מקום מעולה למציאת עבודה. אפשרי גם אך פחות אפקטיבי למשרות של שירות ומכירות, בק אופיס, מטה בדרגים מתחילים וכו’.

הנחיות לפתיחת חשבון בלינקדין

עדיף אנגלית ולא צריך לחשוש.

בפלטפורמה של לינקדין, מומלץ לרשום את שמכם באנגלית וגם את תיאור קורות החיים. אם מורכב לרשום את השם שלכם באנגלית ואתם חוששים שאנשים לא ימצאו אותו כגון: רועי שאפשר לכתוב במספר רב של דרכים באנגלית, אפשר לרשום באנגלית וגם בעברית. אגב, ההתכתבות בלינקדין נעשית בעברית לרוב ולכן אין צורך לחשוש. רק הרישום הראשוני של קורות החיים והפרטים הנלווים הם באנגלית. אפשר לבקש עזרה מחבר שיעזור לכם בכתיבה הראשונית של קורות החיים בלינקדין באנגלית. לאחר מכן הכל בעברית. מחפשי העבודה עובדים לפי מילות מפתח ולכן חשוב להגדיר מילות מפתח כגון: שיווק דיגיטלי, הנהלת חשבונות, ניהול עובדים וכו’.

פתיחת חשבון לינקאדין

קל מאוד לפתוח חשבון ולהגדיר את הפרטים הראשוניים. ככל שתמלאו יותר פרטים, כך החשבון שלכם יהיה מלא יותר ומקצועי יותר. חשוב להקדים למלא את כל הפרטים במלואם כולל תפקיד ומקום עבודה נוכחי. הקפידו למלא אימייל פרטי ולא של חברה, שכן החשבון יתפוס נפח עם הזמן וחשוב שהוא יהיה בבעלותכם. כותרת המשרה שלכם והתעשייה חשובה מאוד שכן לפי השדות האלו יחפשו אתכם המגייסים.

איזו תמונה לשים?

מדובר בפלטפורמה מקצועית ולכן חשוב לשים תמונה מקצועית, עדיפות ללבוש מייצג. מומלץ שלא לשים תמונות מחוף הים, ממסיבה וכו’.

מעקב אחר ערוצים (קבוצות) ודמויות משפיעות

חשוב לצרף ערוצים וקבוצות עניין רלוונטיות לתחום שלכם וגם קבוצות שקשורות לגיוס וחיפוש עבודה. המגייסים מחפשים וצדים עובדים מהקבוצות האלו. בנוסף ישנם גם דמויות השפעה בעלות מספר רק של עוקבים בלינקדין ומומלץ להצטף ולעקוב אחר מומחים בתחומכם. טוב גם לרמת הידע שלכם וגם עבור מציאת עבודה.

הוספת סקילים (Skills)

מדובר בכישורים מקצועיים שלכם. חשוב להוסיף כמה שיותר ולדייק. אם יש תוכנה, תכונה או ידע שצברתם חשוב להוסיף אותו בכדי שהמגייסים יוכלו לאתר אתכם בחיפוש. לדוגמא: PHP, ניהול עובדים, PPC וכו’.

הוספת חברים

בניגוד לפייסבוק שבו לרוב נוסיף רק אנשים שאנו מכירים ברמה האישית, בלינקדין נהוג להוסיף אנשים מהתחום המקצועי שלנו או כאלו שמעניינים אותנו מקצועית ובנוסף – חברות השמה, אנשי גיוס ומשאבי אנוש. ניתן לפנות לבקשת חברות ולחפש בלינקדין לפי מקום עבודה, שם, תפקיד, איזור ועוד אפשרויות רבות.

כיצד למצוא עבודה בלינקדין

אחרי שהגדרתם חשבון בצורה נכונה הגיע הזמן להתחיל לחפש. במידה ואתם לא מעוניינים להמתין שמישהו יפנה אליכם, ניתן לחפש עבודה בצורות הבאות:

פוסט לחברים

ניתן לפרסם (במידה וזה לא דיסקרטי) בפיד שלכם שאתם מחפשים עבודה ולפרט מה הניסיון המקצועי שלכם, מה אתם מחפשים וכיצד ניתן לפנות אליכם

פנייה ישירה לחברות השמה ומשאבי אנוש

ברגע שאתם מוסיפים חברים, ניתן לפנות אליהם ישירות, להציג את עצמכם ולברר לגבי משרות פנויות. בניגוד לפייסבוק, בלינקדין מרבית האנשים אינם מחוברים על בסיס קבוע ולכן מומלץ לפנות באופן מיידי כאשר מאשרים לכם את החברות. כך תגדילו את אחוז האנשים שמגיבים לכם. שימו לב שמומלץ לפנות למקבלי החלטות בתחום הגיוס אך לא רק. בחברות רבות יש מבצעים רבים של חבר מביא חבר והם ישמחו להעביר את קורות החיים שלכם למחלקת הגיוס במידה וזה יהיה רלוונטי.

משרות מפורסמות

בתפריט העליון (בדסקטופ) ותפריט התחתון (בסלולר) יש חלק של חיפוש עבודה עם המילה JOBS וציור של מזוודה. ניתן לראות שם משרות רבות שמפורסמות על ידי חברות ולהגיש קורות חיים למשרה דרך הלינקדין.

קבוצות מחפשי עבודה

כמו בפייסבוק, גם בלינקדין יש קבוצות של מחפשי עבודה, ניתן למצוא אותן על ידי שימוש באופציית החיפוש או בכניסה לקבוצות דרך התפריטים. ניתן למצוא הצעות רבות לפי תחומים או לפרסם את עצמכם כמחפשי עבודה

בידי קורות חיים של…

אם אתם רוצים לשמור על דיסקרטיות ועדיין לפרסם את חיפוש העבודה שלכם בפומבי, בקשו מחבר שיפרסם פוסט בסגנון של “בידי קורות חיים של…”. בפוסט הוא יציג את הניסיון שלכם ובמידה ויהיו תגובות רלוונטיות החבר ידאג לשדך בינכם לבין החברה הרלוונטית ותוכלו להמשיך משם, אחרי ששמרתם על הפרטיות שלכם

לסיכום

לינקדין הפך לכלי חשוב מאוד העולם התעסוקה. במידה ואתם מחפשים עבודה או עובדים, הלינקדין הוא כלי מאסט בעולם התעסוקה.

על הכותב

רועי ברק הוא הבעלים של חברת ההשמה Recruitx ושל חברת הייעוץ קבוצת ברק ומשמש כיועץ ומלווה של חברות רבות בתחומי הגיוס וההון האנושי

אולי יעניין אותך גם: