052-4423268
לגיוס עובדים וייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם

 

 

חיפוש עבודה הייטק – למצוא עבודה בלי ניסיון ובלי תואר

  1. דף הבית
  2. בלוג הגיוס שלנו
  3. בלוג למחפשי עבודה
  4. חיפוש עבודה הייטק – למצוא עבודה בלי ניסיון ובלי תואר
חצים מנייר

רוצים להרוויח את הכסף הגדול של ההייטק אבל אין לכם ניסיון. לא צריך. היום ניתן להכנס לתחום ההייטק מהדלת האחורית ולהתקדם בסולם הדרגות ללא תואר.

 דרושים הייטק –  משרות הייטק ללא ניסיון

אם אתם חושבים שתניפו שרביט קסמים ובאופן מיידי תוכלו להתחיל לעבוד בהייטק בלי ניסיון ובלי שום ידע, אז לא הגעתם למקום הנכון. ובכלל, אני לא חושב שיש מקום כזה. צריך להבין שזה לגמרי אפשרי לעבוד בהייטק גם אם אין לכם ניסיון או תואר, אך זה עדיין מצריך הכשרה מסוימת ומוטיבציה ללמוד ולהתקדם.

מקצועות בהייטק לסטודנטים ומשרה מלאה

למרות שזה נראה כך לחלקנו, הייטק זה לא רק מתכנתים. לרשימת מקצועות ומשכורות ניתן השתדלתי לעשות לכם סדר לפי התחומים הנפוצים:

מתכנתים

ישנן שפות תכנות רבות שניתן ללמוד על מנת להשתלב בתחום ההייטק. על האופציות אפרט בהמשך.

משרות מרקטינג בהייטק

חברות רבות מחפשות אנשי דיגיטל במגוון תפקידים כמו מנהל קמפיינים, קניין מדיה, כותבי תוכן, מנהלי רשתות חברתיות וכו’.

מכירות בהייטק

גם למי שמגיע מרקע של מכירות יש סיכוי להשתלב בהייטק שכן לכל החברות יש מוצרים או שירותים שהן מוכרות וזקוקות לאנשי מכירות. לרוב אם אתם יודעים אנגלית ו/או שפה זרה נוספת כגון סינית, יפנית, שבדית, גרמנית וכו’, אתם מגדילים משמעותית את הסיכוי שלכם לעבוד בתחום, לפעמים גם ללא ניסיון במכירות.

כספים בהייטק

לרוב חברות הייטק דורשות ניסיון קודם מתעשיית ההייטק אבל לא תמיד. במקרים רבים מחפשים לתפקידי ג’וניורים אנשים חדורי רעב ומוטיבציה בהנהלת חשבונות, תפקידי חשב ואנליסטים.

מעצבים UI/UX 

גם כאן, לרוב החברות ייקחו לתפקידי מפתח עובדים בעלי ניסיון, אבל אם סיימתם קורס או שלמדתם לבד

תמיכה טכנית

לרוב מתחלק ל-2 חלקים – שירות לקוחות ותמיכה מרחוק (לרוב ניתן להכנס למשרה עם אוריינטציה טכנית ולא תמיד חובה בניסיון) ומשרה של קוסטומיזציה הדורשת ידע וניסיון בתכנות פרונטאנד או בבניית אתרים בממשקים דוגמת וורדפרס.

 אז איך למצוא עבודה בהייטק? איך מתחילים

בחברות רבות מגייסים לכלל התפקידים על פי הגדרת תפקיד של ג’וניור. מהו ג’וניור? בעל ידע מקצועי מסוים אשר נרכש מקורסים, תארים, הכשרות או לימוד עצמי ללא ניסיון. מהן ההכשרות הללו ואיך מתחילים? מכללות כמו האקריו, ג’ון ברייס, Infinity Labs ודומיהן מציאות קורסים והכשרות מקצועיות של בין חודש ואפילו של שנה לאנשים שעובדים, סטודנטים וגם לבעלי תארים (Infinity Labs) שאינם טכנולוגיים. ניתן לעשות קורסים בשפות תכנות, בניית אתרים, עיצוב, בדיקת תוכנה ועוד. לאחר מספר חודשים בודדים בלבד של הכשרה תהיו בעלי ידע מקצועי מספק להתחיל במשרת ג’וניור.

אופציה נוספת לקבלת ידע מקצועי – לימוד בקורסים דיגיטליים בתשלום או מדריכים בחינם. בחיפוש זריז בגוגל או יוטיוב תוכלו למצוא מדריכים ללימוד עצמי של מקצועות רבים בתחום הטכנולוגיה. חשוב להבין שאם בעבר מרבית החברות ובעיקר הארגונים הגדולים, חיפשו בוגרי אוניברסיטאות וטכניון, כיום, בגלל המחסור הבלתי נתפס בכח אדם, חברות רבות מגייסות אנשים ללא תארים ולעיתים גם כאלו שלמדו לבד. כל זאת בכפוף כמובן לבחינת הידע המקצועי והיכולת שלכם להתחיל.

משרות הייטק לסטודנטים

בין אן אתם לומדים מקצועות הכשורים לעולם ההייטק או לא, לא מזיק להתחיל עבודה כבר במהלך התואר שתאפשר לכם אופציה לקריירה. וכמובן, בינתיים לקבל תנאים ושכר טוב. אז איך עושים זאת? בכל אתרי הדרושים המובילים בישראל: גו’במאסטר, אולג’ובס, דרושים וג’ובנט יש חלק שלם לעבודות עבור סטודנטים. בנוסף, ישנן משרות חלקיות או זמניות שניתן לחפש. אופציה נוספת היא לפנות דרך אגודות הסטודנטים, מלגות של המכללה או האוניברסיטה וכמובן דרך אתרי האינטרנט של החברות

לסיכום

באמצעות קורס, הכשרה עצמית וכמובן מוטיבציה אישית להצלחה, ניתן להשתלב בענף הצומח ביותר בישראל. אם אתם רוצים קריירה כשכירים ורוצים להרוויח משכורות גבוהות, אני בהחלט ממליץ לכל אחד לבחון את האופציות השונות ולנסות להשיג את ההכשרה הרלוונטית.

 

אולי יעניין אותך גם: